Najlepsze indyjskie streamerki wspierające AC Milan
Kobiety nie tylko grają, ale także aktywnie prowadzą projektowanie i rozwój gier wideo, internetowych i mobilnych. Statystyki dowodzą, jaki potencjał kobiety mają jako gracze i jaką przyszłość niosą branży gier. Kobiety są w stanie przodować we wszystkich dziedzinach życia, a branża gier nie jest inna. Podczas gdy ogólna publiczność może sądzić, że branża gier jest zdominowana przez mężczyzn, kobiety w branży gier nieustannie zwiększają swoją liczbę.
Garść statystyk
W sektorze gier mobilnych kobiety stanowią 63 proc. wszystkich graczy, 60 proc. gra codziennie i wydają więcej pieniędzy niż mężczyźni. Z kolei mężczyźni stanowią 37% mobilnych graczy, z których 47% gra codziennie (według Forbesa). Patrząc na te liczby w skali globalnej, widzimy, że kobiety stanowią ponad połowę wszystkich graczy.
Zwłaszcza kobiety stanowią duży odsetek graczy online w krajach azjatyckich, w których rośnie liczba graczy płci żeńskiej. Według badania przeprowadzonego przez indyjską firmę reklamową InMobi w I kwartale 2021 r., Indie są piątym co do wielkości rynkiem gier mobilnych na świecie. Branża gier w Indiach jest obecnie wyceniana na 930 mln dolarów i szacuje się, że każdego roku rośnie w tempie 41%. W Indiach jest ponad 560 milionów graczy online i ponad 250 milionów graczy mobilnych.
Youtube czy Twitch?
Gry w YouTube stają się coraz bardziej popularne wśród indyjskiej młodzieży. Z drugiej strony Twitch jest nadal doświadczonym weteranem, z około 140 milionami aktywnych użytkowników do 2021 roku. Tymczasem z powodu pandemii Facebook Gaming Meta, który rozpoczął się w 2018 roku, odnotował 530-procentowy wzrost oglądalności w Indiach w zeszłym roku, z ponad 234 milionami sesji gier zarejestrowanych w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Dalsze porównanie Youtube i Twitcha zamieściliśmy w poniższej tabeli.
Platforma do streamowania | Liczba użytkowników | Zarobki streamerów | Konkurencja |
Youtube | Bardzo wysoka | Wysokie | Bardzo wysoka |
Twitch | Wysoka | Wysokie | Wysoka |
Jak więc można zauważyć, obydwie platformy stanowią świetne rozwiązanie dla streamerów. Trzeba jednak pamiętać, że wybicie się na Youtube jako streamer jest znacznie utrudnione, gdyż na tej platformie użytkownicy głównie oglądają filmy. Youtube również promuje takich twórców znacznie częściej w porównaniu do streamerów. Twitch jest więc idealnym miejscem dla osób, które myślą tylko o streamowaniu, zwłaszcza że ma mniejszą konkurencję oraz oferuje podobne pieniądze.
Streamować można przeróżne rzeczy, dlatego streamerzy nie ograniczają się tylko do standardowych gier wideo. Przykładowo, gry online w postaci automatów również można znaleźć w wielu miejscach. Jeśli więc jesteś osobą zainteresowaną tym tematem, najlepiej zajrzyj na Youtube, gdyż streamowanie kasyn online (nawet automatów darmowych) jest zabronione na Twitchu w naszym kraju. Jeśli planujesz streamowanie i nie wiesz, jakie wybrać gry, przejrzyj automaty do gry na pieniądze. Pod tym linkiem znajdziesz wszystkie najbardziej interesujące tytuły, które uwielbiają gracze w Polsce i na całym świecie.
Ogólna liczba i potencjał kobiet w branży gier
Przewiduje się, że w 2023 roku branża gier wideo będzie warta 200 miliardów dolarów na całym świecie, a większość inwestycji będzie napędzać coraz bardziej zdywersyfikowana publiczność. Wystąpienie pandemii Covid 19 przyczyniło się do tego, że coraz więcej osób przyciągały gry i transmisje strumieniowe. Popularność pierwszoosobowych strzelanek online dla wielu graczy, takich jak PUBG (obecnie BGMI w Indiach), Free Fire, Counter-Strike, Valorant, Fortnite i inne, wzrosła.
Marki mają ogromny potencjał dotarcia do pożądanej publiczności w niedocenianym środowisku, zwłaszcza że gry nie są już niszową rozrywką dla kobiet. Stało się to realną opcją kariery i wiele indyjskich kobiet również wybiera to jako swoje powołanie. W wyniku wzrostu reprezentacji kobiet w grach pojawiło się więcej znaczących kobiet na stanowiskach biznesowych. Niektóre z tych utalentowanych kobiet skutecznie otworzyły drogę do jeszcze większej reprezentacji kobiet w przyszłości. Rzućmy okiem na niektóre z najbardziej znanych i imponujących indyjskich kobiet-graczy.
Lista najbardziej popularnych indyjskich streamerek
Indyjskich streamerek można znaleźć bardzo wiele, dlatego skupimy się na przedstawieniu jedynie najpopularniejszych. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji zapoznać się z tym, co mają do zaoferowania osoby na tej liście, teraz jest świetny czas na to, aby nadrobić zaległości. Sprawdź poniższą listę i zobacz, czy treści tworzone przez indyjskie streamerki przypadną ci do gustu.
Aparna Shukla
Aparna Shukla aka Annie z Kanpur zaczęła od zaciągnięcia pożyczki na zakup swojego sprzętu do gier. Jest jedną z najpopularniejszych indyjskich streamerów gier. Aparna, 26-letnia twórczyni treści związanych z grami, chce podzielić się z publicznością swoim entuzjazmem do nowych gier i zamierza zagrać w każdy mecz w swojej lidze. Tworzy między innymi takie treści, jak:
- unboxing;
- współpraca z innymi graczami;
- branding.
Jej charakter do pracy pozwala jej na ciągłe rozwijanie swojego kanału poprzez powyższe treści. Dodatkowo dzięki swoim umiejętnościom w krótkim czasie zdobyła liczną publiczność. Lubi kontaktować się z publicznością i żartować ze swoimi fanami. Na swoim kanale Facebook Gaming „Rogstream” ma obecnie ponad 2,4 miliona obserwujących.
Kangkana Talukdar
Kangkana pochodzi z Guwahati w stanie Assam i zaczęła streamować gry w 2019 roku, stając się najmłodszą kobietą streamerką z Indii. Kangkana jest 22-letnią twórcą treści do gier, która aspiruje do miana jednej z najlepszych indyjskich zawodniczek e-sportowych i często można ją spotkać grając w gry ze swoimi fanami. Jest osobą rozmowną, więc jedna z jej przyjaciółek poradziła jej, aby transmitowała i kontaktowała się z publicznością, ponieważ przez większość czasu lubi być zabawna, i ta rada okazała się być impulsem do rozwoju jej kariery. Na swoim kanale Facebook Gaming ma obecnie 68 000 obserwujących. Kangkana jest pierwszą współpracowniczką Facebooka w tym kraju.
Payal Dhare
Payal Dhare jest najpopularniejszą indyjską twórczynią treści i kobietą streamerem w YouTube. Jest także jedną z najbardziej utalentowanych zawodniczek w Indiach. Praktycznie w każdym sezonie była najwyżej notowaną zawodniczką BGMI. Ta 21-letnia dziewczyna ma 876 tys. obserwujących na Instagramie i 1,7 mln subskrybentów na YouTube. Gra od dwóch lat i często spotyka się ją z niektórymi z najlepszych indyjskich graczy, takimi jak Scout, Mortal i Mavi.
Pooja Khatri
Pooja Khatri to twórczyni treści i streamerka z Indii. Pooja ma historię aktorstwa i modelingu. Wystąpiła w kilku serialach i programach telewizyjnych, w tym Ichha Pyari Naagin, CID i Sankat Mochan Hanuman. Jednym z powodów jej niesamowitego sukcesu może być to, że graczka z Delhi uwielbia gry online i często wchodzi w interakcje ze swoimi wielbicielami. Gry, w które gra Pooja Khatri to:
- PUBG;
- Among us;
- GTA 5;
- War Zone.
Wszystkie powyższe tytuły cieszą się ogromną popularnością również w naszym kraju. Do tego szukając jej kanału na Youtube, bardzo łatwo na niego natraficie, gdyż ma niemal 700 tys. subskrypcji. Jeśli jesteś zainteresowany indyjskimi streamerkami, zdecydowanie sprawdź ten kanał!
Sanjana Bhattacharya
Sanjana Bhattacharya jest twórczynią filmów i streamerką YouTube przez ostatnie cztery lata. W YouTube iamBLACKHORSE ma ponad 183 000 subskrybentów. „Uwielbiam nazywać ich moją drużynową czarną rodziną. Moi subskrybenci są moimi największymi zwolennikami i codziennie zachęcają mnie do wstawania i pracy 2 razy ciężej niż poprzedniego dnia” – wyjaśnia Sanjana. Jak więc widać, bardzo zależy jej na swoich fanach, przez co jej kanał nieustannie rośnie.
Shagufta Iqbal
Shagufta „Xyaa” Iqbal to youtuberka zajmująca się grami i streamerka na żywo z Indii. Zaczęła grać w gry komputerowe w wieku 12 lat i była pierwszą znaną w Indiach kobietą-graczką. Jej kanał na Youtube ma ponad 269 tys. subskrybentów, a ona 117 tys. obserwujących na Instagramie. Mimo że kanał jest dopiero w trakcie rozwoju, już teraz udało jej się nawiązać współpracę z:
- Logitech;
- Intel;
- HP.
Firmy wspierają streamerkę poprzez umowy sponsorskie, a także dostarczając dla niej sprzęt gamingowy. Oprócz działalności na Youtube, transmituje także na Twitchu różne gry, takie jak PUBG, CS: GO i Overwatch. Na jej transmisjach często widuje się ją obok swojego psa, Ality. Jest jedną z niewielu indyjskich streamerów, którzy parają się różnymi grami i ma pokaźną ilość gier na PC.
Anjali Roy
Anjali jest 21-letnią twórczynią treści do gier, która lubi wypróbowywać nowe gry i komunikować się ze swoimi obserwatorami. Udowodniła, że ??jest doskonałym wzorem do naśladowania dla żeńskich graczy. Pomimo tego, że w świecie gier jest ofiarą nękania online, nadal rozwija się dzięki pomocy rodziny i przyjaciół. Na swoim kanale Facebook Gaming ma obecnie 209 tys. obserwujących. Jej ścieżka nie należy do łatwych, ale Anjali dzięki determinacji ciągle poszerza swoją publiczność.
Shazia Ayub
Shazia Ayub, znana również jako Mysterious YT (lub po prostu Mysty) na YouTube, to indyjska YouTuberka zajmująca się grami, która głównie transmituje na żywo PUBG. Urodziła się i wychowała w Kalkucie w Zachodnim Bengalu. Ta projektantka wnętrz z zawodu i graczka z pasji tworzy swój kanał na Youtube, który ma 331 tys. Streamuje od dwóch lat, głównie PUBG, i miała wiele prezentów dla swoich fanów. Shazia zaczęła grać w gry takie jak Mario i Road Rash, kiedy była w szkole podstawowej, i właśnie rzuciła pracę jako projektantka wnętrz, aby na pełny etat realizować swoją pasję do gier.